Co proponujemy na kursach i zgrupowaniach?

Oferta Kursu: „Natural dla Klasyki”

 

 

Prezentowany program można zrealizować na tygodniowym zgrupowaniu. Przy kursach trzydniowych (najczęściej weekendowych) realizujemy kilka tematów, wybór innych uzależniamy od koni jakie uczestniczą w kursie.

 

Część ogólna – wykłady:

1. Jak działa koń? – historia rozwoju konia, fizjologia, anatomia, genetyka, behawior.

2. O czym warto pamiętać pracując z koniem (czytelna komunikacja, energia, rytm, skala jeździecka, realne i stopniowane wymagania, równowaga, spokój, czas na ułożenie lekcji w głowie – soaking, stres, reagowanie a myślenie, presja i jej zaprzestanie, dominacja, respekt, szacunek, zaufanie, charakter konia, konsekwencja, bezpieczeństwo). Przykłady.

3. Dominacja człowieka czy konia? – wykład ilustrowany filmami i zdjęciami (ustalenie prawidłowych relacji z koniem; na ile człowiek powinien być przywódcą konia.

4. Koń i przyczepka – wykład ilustrowany zdjęciami i filmami (jak pracować z koniem żeby akceptował przyczepkę – przygotowanie konia do pracy z przyczepką; przyczepka jako trudna przeszkoda, kilka różnych metod pracy z koniem przy przyczepce. Błędy.

5. Odangażowanie zadu jako ważny element podporządkowania konia. Ilustrowany filmem (bardzo przydatne w pracy z młodymi i zepsutymi końmi, których zachowanie wymaga korekty).

6. Skuteczne używanie pomocy (stick, lina, kantarek sznurkowy, kantarek dually, dosiad, łydki, palcat, głos).

7. Wyczucie jeździeckie (klasyka) czyli savvy (natural horsemanship)

8. Soaking czyli czas dla konia na ułożenie sobie w głowie nowej lekcji (na przykładzie pokonywania trudnej przeszkody lub nauki ładowania do przyczepki).

9. Błędy w pracy z końmi, z którymi najczęściej spotykam się pracując w różnych stajniach.

 

Zajęcia praktyczne część I (stajnia i praca na linie)

1. Pomoce jeździeckie – jak ich używać (ogłowia klasyczne, ogłowia sznurkowe, liny, lonża, dwie lonże itp, ale także: energia człowieka, spojrzenie, zachowanie – mowa ciała, bacik).

2. Ułożenie właściwych relacji między człowiekiem i koniem.

  • Bezpieczeństwo. Przejęcie kontroli nad koniem w stajni (dobre maniery w boksie, prawidłowe zachowanie podczas codziennej pielęgnacji, wyprowadzanie i wprowadzanie do boksu, spokój przy siodłaniu, zakładaniu uzdy, spokój podczas dosiadania…).
  • Kontrolowanie konia prowadzonego w ręku – jak eliminować wpychania się konia na człowieka.

3. Odangażowanie zadu – dlaczego tak ważne? (inne spojrzenie na pracę z koniem na lonży) – wpływ na ułożenie dobrych relacji z koniem.

4. Praca w ręku z koniem w kantarku sznurkowym i kantarze dually (np. jako przygotowanie do nauki akceptowania przyczepki).

5. Różnice i podobieństwa w powodowaniu koniem (klasyka i natural). Słabe i silne strony.

 

Zajęcia praktyczne część II (gimnastyka i rozluźnienie – uzdeczka, kantarek)

1. Uniwersalne ćwiczenie w ręku (uzdeczka wędzidłowa) jako jedna z technik wygimnastykowania konia (rozluźnienie potylicy, szyi, łopatek; wyrabianie chęci do ruchu naprzód, miękkości; łatwości samoniesienia). Powtórzenie ćwiczeń w siodle.

2. Praca w ręku (wzmocnienie zadu: cofanie, trawers i podstawienie zadu z ręki).¬¬

3. Praca w ręku (praca na kołach, chody boczne).

4. Praca w ręku (zgięcia boczne na subtelną prośbę) przygotowanie konia do jazdy na kantarku sznurkowym.

Zajęcia praktyczne część III (jeśli potrzeba przywożę własny lonżownik).

1. Podstawy pracy w roundpenie (lonżowniku) z koniem swobodnym. „Koń w tylnej kieszeni” – czyli podążający za człowiekiem. Budowanie dobrych relacji.

2. Wykorzystanie pracy z koniem swobodnym (w lonżowniku) do budowania jego odwagi (np w pokonywaniu przeszkód).

Zajęcia praktyczne część IV

1. Odczulanie konia na przedmioty i zdarzenia przerażające (na dotyk w miejscach wrażliwych, bat, linę, wodę z węża, spray, plandekę, piłkę, ….).

2. Zabawy z koniem – zalety, popełniane błędy, dostrzeganie prób zdominowania człowieka przez konia.

3. Zajęcia w Jeździeckim Parku Habituacyjnym (zestawie około trzydziestu mobilnych przeszkód), To dodatkowe (możliwe do zrealizowanie, ale kosztowne) przedsięwzięcie wymagające przewiezienia przeszkód).

 

Zajęcia praktyczne część V

1. Przygotowanie konia do zaakceptowania przyczepki (praca w ręku – kantarek sznurkowy, kantarek dually, uzdeczka wedzidłowa, lina, bacik).

2. Znaczenie soakingu – czasu dla konia na ułożenie sobie w głowie nowej lekcji (na przykładzie nauki ładowania do przyczepki).

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *